Шукаю...
середа, 29 травня 2019 р.

Що як відслідкувати книгу залишену на вулиці?


Є одна, не дуже адекватна, ідея…
УВАГА! БАГАТО ЛІТЕР!


Пролог.
Коли я їздив на роботу з правого на лівий берег в Києві я запримітив одну цікаву будку. Це була відкрита вулична бібліотека, так звана «Вільна бібліотека». Уже потім я дізнався, що таких по Києву є декілька.

Мені дуже сподобалась ідея такої бібліотеки. У людей є книги, які їм не потрібні і замість того, щоб викинути їх вони можуть поділитися ними. Або ж позичити книгу, яку запримітили на поличках такої бібліотеки. У цій будці можна було помітити не лише книги, але й диски, відео-касети, іграшки і таке інше.
Кожного разу коли я проїжджав повз цю вільну бібліотеку, я дуже тішився коли люди клали до неї книги. Часом були випадки коли привозили цілі сумки з книгами. Особливо порадував момент, коли тато з донькою, на велосипедах, привезли два великих пакети з книгами та повністю заставили ними усі полиці.

Радів я не довго. Рівно до того моменту, коли одна пані прийшла з візком і забрала усі книги. Мабуть ну дуже любить читати.

Розділ 1. Мотиви
Я дуже рідко бачив повністю заповнену цю бібліотеку. Або ж хоча б одночасно більше ніж 3 книги у ній. Воно і не дивно, я не сидів поряд цілий день. Хтось приносить книги, хтось бере почитати, по одній-дві книги за раз. Так воно мало б працювати. Але на практиці майже весь час коли я споглядав цю жовту будку вона була порожньою.

І чомусь мені здається, що не в останню чергу порожньою вона була саме через таких людей, як от та панянка з візком. Зараз розіграю комедію, наче я не розумію, що відбувається і намагаюся розібратися в мотивах таких людей.

Можливо це була працівник бібліотеки в якій не вистачає книг, можливо представник дитячого будинку/сиротинця і вона захотіла взяти якомога більше книг для усіх охочих почитати.

А можливо, судячи з зовнішнього вигляду та віку панянки, вона захотіла продати ці книги.

МОРАЛІСТИ, УВАГА! Я не засуджую таких людей! Я розумію, що для них це може бути єдиним доступним джерелом заробітку, немає грошей на їжу, влада погана, діти покинули і усе ось це…

Але водночас мене бентежить той факт, що вони не усвідомлюють самої суті цих книгарень. Люди залишивши книгу роблять її «вільною» щоб кожен безкоштовно міг її прочитати. Це не означає, що хтось може взяти цю книгу, привласнити собі і продати її. Це – крадіжка. Вам вирішувати повертати книгу назад чи залишити собі, але не вам вирішувати продавати її чи ні.

Більш детального опису моєї думки щодо філософії «вільної книги» не очікуйте.

Розділ 2. Ідея.
Мені стало дуже цікаво чи багато таких випадків? Як скоро книга, яку залишивши у цій будці опиниться на Петрівці у букіністів, якщо книга стара/пошарпана, чи на столиках у продавців, якщо книга нова/в хорошому стані?

Найлегший варіант це дізнатися: слідкувати за бібліотекою 24/7 і за усіма людьми які беруть з неї книги. Що певна річ – не реалістично.

Та мій, не адекватний, варіант: помістити в книгу GPS маячок (трекер). Який з певною періодичністю надсилатиме мені дані з координатами цього маячка.

Так, я божевільний я це знаю.

Розділ 3. Алгоритм.
Алгоритм дій наступний:
1. Купити нову книгу, щоб була більша спокуса саме продати її.
2. Помістити у неї маячок, максимально непомітний.
3. Помістити у неї мінімальну інформацію про цей експеримент і контакти для зв’язку (поряд з маячком), на випадок, якщо новий власник книги знайде маячок.
4. Віднести книгу до відкритої книгарні та залишити її там.
5. Моніторити позицію книги по координатам з маячка до моменту, коли вона попаде на книжковий ринок.
- Якщо пункт 4 не відбувся: Радіти за хорошу людину, яка подбає про книгу.
- Якщо пункт 4 не відбувся і книгу повернули в бібліотеку то очікуємо наступного читача.
- Якщо сів акумулятор і я не дізнаюся долю книги то радіти за те, що у нас все таки свідомі люди.
6. По можливості знайти продавця книги, описати йому ситуацію, показати маячок не наполягати на поверненні книги (у мене ніяких претензій до продавця). Викупити її назад.
- Якщо продавець знає хто йому приніс книгу то вийти на зв’язок з цією людиною і просто поспілкуватися. Пояснити цьому суть експерименту, пояснити навіщо існують такі книгарні, вислухати мотиви людини, зрозуміти, пробачити, відпустити.

Алгоритм має багато недоліків і не продуманих моментів, це допрацьовуватиметься по мірі реалізації задуму. В будь-якому випадку очікую критику щодо алгоритму і зауваження.

Розділ 4. Реалізація.
Погугліть: «GPS маячок», «GPS трекер». Побачите ціни (це не так важливо) і найголовніше форм-фактор та принцип дії таких пристроїв.

За принципом дії вони можуть бути з можливістю відправки даних про свою позицію на сервер/телефон і з можливістю фіксації даних на внутрішній пам’яті, тобто щоб дізнатися маршрут по якому рухався трекер необхідно повернути його (цей варіант мені не підходить, адже тоді я не матиму можливості відслідковувати переміщення в реальному часі).

За форм-фактором усі маячки з можливістю відправляти дані на сервер, з якого я відслідковуватиму позицію книги в реальному часі – дуже великі. Ну просто неймовірно великі. Воно і не дивно, адже там окрім власне GPS модуля, міститься ще й GSM/WIFI/Радіо модуль. Це ще не враховуючи антен.
Тож для моєї мети такий маячок доведеться зробити власноруч.

Хороші новини: в інтернеті безліч схем і способів зробити такий пристрій, який відповідатиме моїм технічним вимогам. Там же можна знайти і код прошивки, щоб усе це працювало. Моїх навчок і знань вистачить щоб зробити це без сторонньої допомоги.

Погані новини: це все коштує грошей. Грошей, які в результаті не повернуться. Це не вклад, це не благодійність, це гроші які в результаті не принесуть нічого, окрім як відповіді на декілька запитань…
В результаті я хочу створити серію відео-роликів (1-3 відео) де опишу весь процес: пояснення ідеї; закупка компонентів; створення самого трекера; відслідковування переміщень книги; пошук книги та її нового власника; заключення.

Розділ 5. Що мені потрібно?

По-перше: ваша думка на рахунок цієї ідеї. Чи подобається вона вам? Чи ну його, брєд якийсь?

По-друге: кошти на реалізацію цієї ідеї. Кошти я планую зібрати спільно з вами. Якщо вам сподобалася ідея і ви хочете підтримати її, то як це можна зробити можете дізнатися в кінці цієї публікації.

А зараз більш детально про необхідні деталі та їхню вартість. Щоб ви зрозуміли, куди підуть кошти. Відразу додаю посилання на комплектуючі.

Мені знадобляться:

1. GSM + gps модуль SIM808 - тут

Компактний модуль, який відразу містить і GPS і GSM, тобто може одночасно і відслідковувати свою позицію і надсилати дані на сервер. Плюсом такого модулю є ще те, що у випадку, коли GPS не може визначити позицію, то координати визначає GSM модуль по вишках зв’язку.
~ 283 грн + 40 грн доставка.

- Антена GSM – тут
~ 16 грн

- Антена GPS – тут
~ 102 грн + 42 грн доставка.

Дешевше брати модуль відразу з антенами:
~ 380 грн + 40 грн доставка.

2. Плата прототипування Arduino nano - тут

~ 90 грн з доставкою.

Компактна плата потужності якої більш ніж достатньо для реалізації прошивки і можливості керувати відразу декількома модулями.

3. Акумуляторна батарея. І тут розпочинається поле не визначеності. Дуже важко знайти акумулятор підходящих розмірів, ще й з підходящими характеристиками (min 6V, 2A). А ще важче передбачити, чи замовлений акумулятор в результаті підійде, тому необхідні тести…

Поки що зупинився на двох мініатюрних Li-Ion акумуляторах по 3,7V та 0,8A не впевнений, що їх вистачить. Буду тестувати.

Заклав ціну на акумулятор ~ 300 грн.
4. Книга, а точніше дві книги. Так, як на першій книзі я експериментуватиму, «пристрілюватимусь», що і куди помістити, як краще приховати. Скоріше за все, вона буде безнадійно пошарпаною та порізаною в результаті. Книга повинна відповідати деяким параметрам: товста обкладинка, дуже товста і містити багато сторінок (деякі частини планую ховати під корінцем книги). Книга повинна бути новою, див. вище. Оцінивши багато книг, на конкретній поки що не зупинився, проте орієнтовна вартість кожної від 200 грн.

Товари підібрані виходячи з їхніх розмірів.

Ще одна хороша новина. У мене уже є плата прототипування Arduino nano. На ній я відточував навики програмування і зараз вона мені не потрібна. Тому -90 грн.

А також у мене є усі необхідні інструменти та матеріали, такі як паяльник, припій, флюс, бред-боард для макету, з’єднувальні шнури та ін.

Епілог
Отже в загальному на проект мені необхідно: 1120 грн на комплектуючі. Помножу цю суму на коефіцієнт 1.2, так як ціни постійно змінюються і можливі додаткові витрати. Отримуємо: 1344 грн.

Це необхідний мені мінімум.

Тож, якщо ви хочете побачити такий експеримент, якщо також вважаєте, що книги з таких бібліотек потрапляють на Петрівку і бажаєте підтримати мене, то можете зробити це гривнею. Я вважаю, що це реальна сума і ми її можемо зібрати.

Підтримати цю ідею ви можете відправивши кошти на картку ПБ:
5168 7573 2443 8102

Або через донат сервіс:

Також ви можете підтримати мене і цей проект просто поширюючи інформацію про нього або ж поставивши вподобайку в будь-якому місці де побачили цей запис! =)

Дякую за увагу і підтримку!

0 коментарі:

Дописати коментар

 
Back to top!